top of page
קהילת הסוויצ'רים בוגרי סוויץ' בראש הקורס מאפס למאה 0-100

קהילת הסוויצ'רים

ציבורי·734 בוגרים

לשחרר פילטר שמן תקוע

כמו שרואים בתמונה הפילטר שמן הזה צמוד לקדימה של הרכב ולכן צפוף מדי להשתמש עם המפתח דגל כדי לשחרר אותו רעיונות?

137 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

שאלה?(לחובבי שטח)


שמתי ברכב שלי שמן 5w30 לפי ספר הרכב אמריקאי.אחרי בדירה נוספת גיליתי שבארך מומלץ 5w40 בגלל החום הכבד.אותו המצב רלוונטי לנוזל בלמים dot 3 / dot 4 עד כמה ההבדלים האלה יהיו משמעותית בנסיעה מאומצת אבל לא תעופה (גרוטראלי).


הרכב הוא nissan tida 2008 1.6 אוטומט סטנדרט 200 אלף קילומטר.


נוסיף שכל מי שרוצה לתת יד מוזמן לדבר איתי 0584177774

150 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מוכר ערכת טיפול 10k

עדכון 31-05-26: נמכר


היי חברים בעקבות נסיעה לחול אני מוכר ערכת טיפול 10k קומפלט

הערכה כוללת כל רשומה שהוזכרה בקורס ותוספות ברמת ערכת פיוזים, שרוולים שקופים לאלקטרוניקה, הממצצה של העוף, מד לחות לנוזל ברקס וערכות נוספות.

באמת ערכה אליפות

ממש אשמח שיהיה מי שיהנה מזה


187 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

טיפול תקופתי אתמול, החלפת שמן מנוע, שמן גיר, שמן טרנספר שיפוץ רדיאטור והחלפת צינורות מערכת קירור.


220 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

סקודה סיטיגו רובוטית 2016 החלפת שמן גיר

אחרי שהגיר שלי התחיל לזייף להצעת @שגב קטלן החלטתי להחליף שמן גיר, אחרי שבכמה חנויות לא מצאתי שמן גיר שמתאים לדגם בחנות אחת הוא טען שיש לו את השמן המתאים והביא לי שמן שכתוב עליו שהוא לגיר מסוג dct של קבוצת פולקסווגן שלמיטב ידיעתי מדובר בדגמים הדו מצמדים. אבל הגיר של הסיטיגו הוא מסוג asg חד מצמדי השאלה אם זה יתאים לרכב שלי או שהוא סתם חירטט? אם כן איפה אפשר להשיג? ובכללי הבנתי גם שזה קצת יותר מסובך מלהחליף שמן מנוע שצריך להעביר הילוכים תוך כדי או משהו כזה אשמח למידע בנושא👏

154 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

חולץ מיסבים ופטיש החלקה

הי חברים, אולי למי מכם יש חולץ מיסבים ופטיש החלקה ומוכן להשאיל לי אותם לטובת פירוק נאבה?

או לחלופין להפנות אותי לחנות שמחזיקה את הסט במלאי…(אני לא מצאתי).

תודה 🙏🏼

119 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

פילטר שמן למסירה

פילטר חדש, הוזמן בטעות

מתאים לגרמניות לא סגור בדיוק על הדגמים

איסוף מרחובות

83 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
ben amar

מאפס למאה

התייעצות על הוגנות הצעת המחיר


היי חברה, לקסוס rx350 שנת 2013.

יש נזילת שמן+ בעיית מתלים ברורה

(הרכב מרחף, קופץ ורעשי מכה בבמפרים)

אשמח לשמוע את דעתכם על הרשימת בעיות שקיבלתי מהמוסך היום.

האם נשמע הגיוני+מחירים הגונים?

אשמח לדעתכם


128 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
ben amar

מאפס למאה

המלצה למוסך בנתניה והסביבה

אהלן חברים יקרים!

נוסע על לקסוס RX 350 שנת 2013

אתמול גיליתי נזילת שמן ובכללי צריך בדיקה מקיפה לרכב.

גר בנתניה, אשמח מאוד להמלצה על מוסך אמין באיזור, מוכן לנסוע טיפה גם בשביל מוסך טוב

תודה למסייעים👍🏼❤️

110 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מתלים אחוריים במצב חשוד

מצרף תמונה של קצה של מתלה אחורי על מאזדה 6 שנתון 2009.

על מה אני מסתכל שם שמתפורר? זה הבאמפ סטופ של הקוים האחורי? חושבים שצריך להחליף בקרוב?



97 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
אילון אזולאי

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

טיפול שוטף

כל טיפול מחדש יש לי את ההתלבטות הזאת לעשות טיפול בעצמי או לקחת למוסך?

הרי אין לי כוח ואין לי זמן וגם עדיף לשלם קצת כסף שייטפלו ברכב זריז ואני אמשיך הלאה בחיים.


כל זה בשילוב של נורית אזהרה שקפצה ושכנעתי את עצמי לקחת את הרכב למוסך מורשה כמו שצריך מה שנקרא

מגיע, מסביר שאני רוצה לעשות טיפול 10,000 ושיסתכלו על איזה נורית שמטרידה אותי, טוב אומרים נתחיל בטיפול הרגיל ואחר כל נראה מה התקלה מוציא לי חשבונית

2800 שקל

אני מסתכל בשוק אין סיכוי שזה המחיר לטיפול רגיל, גם אם זה מכונית גרמנית וזה אפילו לא כולל את התקלה שאולי יש


94 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

שברולט טראוורס

מתעניין ברצינות לקנות שברולט טראוורס החדשה 2026 שתשמש את המשפחה לאורך שנים.

האם למישהו יש ניסיון עם רכבים אמריקאיים או שברולט בפרט? לגבי אמינות המנוע והגיר? כמה הרכב מחזיק? האם משתלם בכלל לקנות שברולט

209 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מנסה לנקות חיישן קראנקשאפט סקודה ראפיד2014

אהלן, אני מנסה לתקן תקלת מנוע - בלוח מכוונים הרכב הראה מפתח ברגים במקום הילוך ולא נתן כוח.

חיברתי מחשב והתקלה מסמנת חיישן קראנקשאפט.

  1. לא הצלחתי למצוא את הספר רכב בקישורים המומלצים, יש לכם במקרה אתר לספר רכב סקודה ראפיד 2014?

  2. הגיוני שצריך לנתק את כל הציריה כדי להגיע לחיישן?

  3. על הדרך ראיתי שהגומיה של הציריה גמורה, אנסה להחליף אותה.

  4. תראו את כל הזוהמה (על הטורבו?) יש לכם רעיון מה קרה שם?


128 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

שיפוץ גיר - פיאט פנדה

הגיע הזמן לשיפוץ הגיר.

המלצות על מקום / בחור אמין ומיקצועי שגם יאפשר לי ליצפות בעבודה ?

139 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

חלקי חילוף/רכישת של חדש

היי לכולם, אני מחפש ספציפית ללנד קרוזר 150 2010

בסך הכל 2 חלקים לא אכפת לי שיהיו יד 2

השאלה מאיפה קונים? מישהו מכיר חנויות שאפשר פשוט לבוא ולקחת אותם?

ספציפית עכשיו צריך מיכל מים לוישרים + פנס ערפל ימני

אבל בלי קשר אשמח להכיר חנויות של חלקי חילוף זמינים לכל דבר

196 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

גירוז מובילים בקליפר

אחרי 7 שנים של החלפת רפידות כאילו זה לגו, למדנו לגרז מובילים. אם אני המהנדס אני שם את זה בספר הרכב כנקודת ה G.

142 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

החלפת אטם מכסה שסתומים

שלום לכולם,

ברכב קורולה 98

אני עומד להחליף אטם מכסה שסתומים,

במספר סרטוני יוטיוב מוסיפים חומר איטום נוזלי בנקודות בהן הדפנות דקות יותר - האם זה מומלץ?

איזה חומר מומלץ?


150 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
עומר שפירא

מאפס למאה

מנהל קהילה

המשך יישורנקו לקורולה

אז אחרי יישור הקו שכלל החלפת רכיבי המתלה הקדמי, אטם מכסה שסתומים, טיפול תקופתי, הגענו לטיפול האחרון- החלפת בושינגים של הסרן (מת) האחורי.


אחד הטיפולים המתסכלים ביותר שהיו לי ברכב אי פעם. בעיקר בגלל שעבדתי לבד. בנוסף לא הייתה לי ערכת חליצה מתאימה לבושינגים, אז בניתי אחת 😎.


באחת התמונות רואים את ערכת החליצה שבניתי על השולחן במסגריה, מורכב מקלמרה, גביע חליצה ופרופיל 100 לקונטרה. נראה טוב בתיאוריה.


מפרקים את הבושינג בקלות מהמרכב ומתחילה עבודת החליצה. מה שבתיאוריות נראה קל פשוט לא צלח. הקושי העיקרי היה להחזיק את 3 החתיכות לבד ולהדק ביד השנייה.

אחרי תסכולים רבים וחוסר הצלחה ריתכתי את החלקים לקלמרה. זה גם לא צלח. המשכתי למחרת.


בובקר הוחלט להוריד את הסרן לגמרי, הדרך הארוכה היא הקצרה, נדרש פירוק טבורים ועוד כמה מחזיקי חיישנים.


194 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

טיפול אחרי קניית רכב יד1 אפס ק״מ

בשעה טובה רכשתי ברונקו בדלנדס יד1 0 קילומטר. 

הרכב יוצר בסביבות יוני 2023 ומאז עומד לו להנאתו.

אשמח להבין מה קריטי שאחליף לפני שאסע עליו.


להבנתי:

שמן מנוע - כי מאבד תכונות

פילטר שמן - כי יש גבול לכמה זמן האטמים אוטמים


176 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
עומר שפירא

מאפס למאה

מנהל קהילה

המשך יישור קו לקורולה

אז בהמשך לאטם מכסה שסתומים הסופש הוחלפו- משלושים, בולג'וינטים ולינקים למוט מייצב.


המהנדסים הגאונים שמו את הבורג משולש בצד נהג כך שעוקת השמן גיר חוסמת אותו לכן צריך לנתק תושבות מנוע, להרים את כל המנוע והגיר עם ג'קוזי ואז לחלוץ את הבורג.


המשולשים העקשנים והבולג'וינטים נחלצו בעזרת לופ כי לצערי אין לי חולץ לבולג'וינטס, בחזרה קצת גריז בתוך התושבת שלהם ונכנסו חלק.


בבולגו'וינט של הלינקים יש מקום להכניס מפתח אלן וככה לנעול את האום שהוא לא מסתובב.


הכל קרה בבית בעזרת ג'ק ובוקים, ערכת בוקסות, כמה כלי עבודה ידניים ומד מומנט.


מצרף תמונות של חלק מהדברים, מוקף בעיגול איך הבורג של המשולש צד נהג נראה שהוא חסום. ( מוקף בעיגול לבן)


193 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

טורבו בנזין

מתלבט אם לקנות סוזוקי קרוסאובר מנוע 1.6 אטמ' או 1.4 טורבו.

מזיכרוני ההסברים על מנועי הGDI המושמצים של יונדאי/קיה הצביעו על בעיות בקירור שסתומי היניקה והצטברות פיח עליהם בשל ההזרקה הישירה לתא הבעירה.

מה שונה במנוע בנזין מוגדש של סוזוקי שזוכה לתשבוחות?


ובנוסף - חושש מאמינות כל המערכת הנוספת הזו ומורכבות התחזוקה שלה (בינתיים מטפל בi20 2012 שלי ללא צורך במוסך, טפו טפו).

מכוון לידני..

179 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
עומר שפירא

מאפס למאה

מנהל קהילה

החלפת אטם מכסה שסתומים- קורולה 2007

אז אחרי נזילה שהוכחשה תקופה הגיעה העת להחליף אטם מכסה שסתומים, על הדרך כבר בדקתי מרווח שסתומים- הכל עפ הנתונים בספר שירות ועם פילר גייג'.

שמתי קצת RTV בנקודה בין המכסה טיימינג למנוע.


בסגירה עם מד מומנט 2 ברגים נגזרו לי 🤦🤦 למרות שסגרתי לפי המומנט הדרוש. כנראה שהתעייפו לגמרי.

אילתרי משהו עם ברגים שהיו לי ומחר נתארגן על הברגים חזרה.


בנוסף 2 צינורות ואקום שנפער בהם חריץ שהחזרתי- אחלה הזדמנות להחליף גם.


מצרף תמונות של התהליך


154 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

שמן מעל פלאג.

שלום לכולם,

העברתי את הרכב לצל (נסיעה של 10 שניות).

מוציא את הכבלים של הפלאגים רואה שעל הכבל של הפלאג הראשון (רק עליו) יש שמן.

נראה שצריך להחליף את האטם של הפלאגים - מה דעתכם?

199 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

גיפ סופה נזילת מים

נזילת מים מבית הפעמון יוצא מים נקיים בין הבלוק לגיר

110 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

חלון חשמלי - החלפת מנוע ויחידת שליטה




122 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מים מזוקקים

היי חברים, מים מזוקקים לאוטו זאת אופציה? אני זוכר שמים מהברז זאת לא, אבל מה אמרנו על מים מזוקקים?

76 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מחליף פלאגים קיה ריו

מחליף פלאגים היום מוצאי שבת קיה ריו במרכז ראשל״צ


48 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
שגב קטלן

מאפס למאה

סדנת בלמים וציריות

מפגש טיפול 10,000

שלום לכולם אני רוצה לעשות מפגש טיפולים באזור עפולה / עמק יזרעאל

מישהו בעניין ?

46 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

עזרה בפירוק אגן שמן

היי מפרק פעם ראשונה אגן שמן תחתון (מה שנקרא בפי כל "קרטר") אני שם את הסיליקון השחור המיוחד סוגר הכל כמובן עם הברגים השאלה כמה זמן לאחר מכן ניתן להניע את הרכב? יש איזשהו זמן שצריך לתת לסיליקון הזה להתייבש?? תודה מראש.

50 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

פלאגים

ערב צח!

עושה טיפול 15 בדיוק.

מה פשר הפלאגים האלה?


64 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

סיליקון לאטימה

מה ממולץ לאטימה, נאמר בשביל עוקת גיר.

בספר הרכב כתוב Three bond. מוכרים אותו באמזון ביותר ממאה דולר. יש משהו ממולץ במחיר שפוי?


35 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

השחלה - קווים לדמותה

אחרי סיום הקורס וסדנת 10K תהיתי מה כלל הטיפול האחרון שעשיתי במוסך שמתיימר להיות מקצועי ואיכותי. אז חוץ מהתעריפים המוגזמים של כל שטות הכי קטנה, הדבר שהרגיז אותי הכי הרבה היה העובדה שהם שמו לי שמן שלא מתאים לרכב! יש לי הונדה סיוויק שהשמן המומלץ הוא 0W20. השאלה שלי (לקראת טיפול 10K עצמאי) היא, איך אני מחליף את השמן שהם דחפו לי בזה שאני אשים בטיפול?



67 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

זיהוי פילטר שמן מזויף

התמונות לא ממש ברורות, אבל ראיתי בבירור שבפילטר הישן שהוצאתי יש הרבה חורים קטנים, בעוד שבחדש (כביכול מקורי, מקט זהה) יש מעט חורים גדולים. האם זה מזויף בודאות? או שאולי סובארו ביצעו שינוי?

זכור לי שהגרנולריות משמעותית לביצועי הפילטר.

סובארו xv 2015

מקט פילטר 15208AA160


27 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

תושבת אגזוז תקינה?

היום שמתי לב שיש לי חור באגזוז, אז קניתי משחה שאמור לסתום את החור הזה. לפני שסתמתי, ניקיתי את האזור עם מברשת פלדה ושמתי לב שהצינורות שמובילות אל האגזוז זזות עם ההברשה (מקווה שניתן לראות בסרטון)

סימנתי באדום את מה שאני חושב שהיא תושבת האגזוז.

לדעתכם היא תקינה? האם אמורה להיות תזוזה של הצינורות אם נוגעים קצת באגזוז עצמו?

תודה🙏

36 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

החלפת בולמים בaudi a4 2004


משתף החלפת בולמים ברכב, להלן תמונות של הבולמים הבלויים שהיו ברכב ושל החדשים לאחר החלפה, להזמין שני בולמים אחוריים מקוריים של חברת sachs כולל מתלים וגומיות עלה 1000 שקל ועוד 1000 שקל על בידקות במכבס על שני החבילות, למרות המחיר הקשוח חייב לומר שהשיפור המשמעותי בחווית הנסיעה של הרכב אף גורמת לי לשקול להחליף גם את הקדמיים. מישהוא מקיר איך נמענים מהמכס?

32 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

איך לבחור שמן גיר ודיפרנציאל?

בנוסף לדרישות יצרן, מה הקווים המנחים לבחירה?

יש חירטוטים שצריך לשים לב ולהימנע (כמו למשל בשמן מנוע ''בטכנולוגיה סינטטית'')?

דרישות סובארו xv ידני 1.6 ליטר 2015:

צמיגות 75W90

דירוג API GL5

30 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

החלפת שמן מנוע ופילטר לאיביזה

אהלן אשמח לחכמת הקהילה לגבי הנקודות הקריטיות שחשוב לבצע בהחלפת שמן מנוע מעבר לשלבים הבסיסיים של:

  1. פתיחה של של הפקק במכסה מנוע למנוע וואקום

  2. פתיחה של פקק ריקון אגן שמן

  3. הוצאה והחלפה של פילטר שמן

  4. מילוי שמן חדש

בנוסף זכור לי שדובר באחד השיעורים על חומר ששווה להעביר במערכת לפני מילוי מחדש כדי לעשות ניקוי עמוק, זכור למישהו מה השם שלו ומה בדיוק אופן העבודה איתו?

34 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
יגיל יולס

מנהל קהילה

מדריך

שטיפת שמן גיר

יכולים להזכיר מה בדיוק סדר הפעולות בשטיפה של שמן גיר?

אני זוכר:

1. ריקון אגן שמן גיר + החלפת מסנן.

2. הוספה של שמן חדש בכמות שהוצאנו.

3. ניתוק צינור הזנת השמן מהגיר לרדיאטור.

מפה אני לא זוכר את סדר הפעולות. הפעלת הרכב וניקוז כמות מסוימת? ואז הוספה של עוד שמן ושוב פעם ניקוז? כמה פעמים?


90 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

החלפת פילטר שמן גיר בסוזוקי יורוסוויפט 2000

אהלן כולם, בשעה טובה נחת אצלי היום הפילטר. המטרה- לפתור בעיות של דילוגים קלים במעבר בין הילוכים. מעולם לא ביצעתי עבודה מהסוג הזה ורציתי לקבל מכם את כל הטיפים והמידע שיש לכם לתת לי..

בנוסף יש לי כמה שאלות:

  1. אם חלילה קרה והזמנתי את הפילטר הלא נכון, האם אוכל לנקות את הישן ולהחזירו?

  2. למזלי (יש אומרים) קיים בורג לריקון באגן השמן. אני חושש לפתוח אותו לטובת ניקוז ראשוני מחשש שההברגה תלך. האם עדיף לי פשוט לפתוח את האגן ולתת לשמן ליפול לתוך מגש?

  3. בהנחה והכל הלך כמתוכנן- אין לי את ה fsm של הרכב, איך עלי לדעת כמה שמן צריך? טריקים וטיפים יתקבלו בברכה.

  4. תודה ושיהיה בהצלחה 😅


58 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
אשר

מאפס למאה

החלפת שמן דיפרנציאל Dana 44 jeep wrangler 2013

פעולה פשוטה ניתן לבצע בבית,

ציוד דרוש:

מפתח 3/8״ (זהו גודל הבורג, אין צורך במץאם

ידית מומנט לטורק של 25 פוט/פאונד

כ2.5 ליטר שמן דיפרנציאל 80W-90, בתקן GL-5 (MS-9020)

לא חובה אבל אפשר לצורך נוחות משאבה ידנית תואמת


36 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת בלמים וציריות

עוד גימיק או משהו מוצלח?

לטיפול האחרון קניתי שמן מנוע של liquimoly עם תוסף mos2. מה זה אומר? אין לי שמץ! אבל הבטיחו לי שזה בריא למנוע.

אשמח לשמוע מכם מה שמעתם או מכירים או חוויתם עם השמן?

פרט בונוס: הצבע שלו מיוחד - ראו בתמונה


43 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

איזה נוזל בלמים לקנות?

סוזוקי ספלאש ידני 2012, חוץ מ- Dot4 וללכת על מותג מוכר (מוטול, ליקווי מולי וכו'), למה עוד לשים לב?

שמעתי על קלאס6 - מה זה אומר? עדיף לקנות כזה או שלא משנה?

38 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

הערכת מצב שנתית, גרנד ויטרה 2008 (קומפרסיה, פלאגים, קולונוסקופיה)

הקדמה:בדיקת קומפרסיה , בוצעה כשרכשתי את הרכב, לפני שנתיים (2022)

לפי המכונאי 152-148 מה שהיה בטווח המינימום של היצרן.היום אני כבר אחרי סוויץ בראש, ויש לי שעון משלי.מכיוון שהרכב שלי עם מנוע 2.0 , תא המנוע דיי מרווח, והמנוע קל לעבודה

אני מבצע כל שנה בדיקת קומפרסיה לפני הטסט, כדי לעשות הערכת מצב לשנה הקרובה מבחינת הליבה של המנוע


הקדמה נוספת:

ממיר קטליטי עליון מכיל 2 חיישנים, כמו שלמדנו, אחד מהם - קיבל "הגבהה" בצורת בית מתכת

כנראה, וזו שיטה נפוצה בארץ, לפחות בגרנד ויטרה, כדי להעלים תקלה אחרת


54 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

קריאת פלאגים


33 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

ברקסים בפעם הראשונה

זהירות חפירה לפניך🙃

סיימתי קורס סוויץ בראש לצד כל הסדנאות והגיע הזמן לעשות ברקסים, אז נסעתי לקנות צלחות ורפידות ואז נתקלתי בבעיה הראשונה, אין בשום מקום גריז לבן ואנטי סקוויק אז ויתרתי על האנטי סקוויק כי זה פשוט היה סיוט לשום חנות באזור לא היה לא יודעים גם על מה מדובר כמה פגים(😉) אתם יכולים להיות?, הצלחתי להסתדר על גריז לבן מחבר שעזר

והתחלתי לעבוד, יום שבת שם את הרכב שלי בחניה המקורה במקום הרכב החשמלי של ההורים שהיה צריך להיטען אבל כמובן שחשבתי שזה עניין של שעה גג שעתיים וכמובן שהעיניינים הסתבכו...

מעלה את האוטו על בוקים מתחיל לפרק את הגלגל הראשון ואז הבורג נתקע והבנתי שהלך בוז׳ון מחליט שאין ברירה צריך לשבור אחרת אי אפשר להמשיך לעבוד

שובר את הבורג מתחיל לפרק את הקליפר מוציא את הרפידות ורואה שהכל בסדר בצד ימין רפידה חדשה מצד שמאל ישנה וזה בסדר בצד הזה(צד שמאל)


77 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

החלפת חלק ממוט הגה

שלום וברכה, אחרי הרבה עבודות, החלפתי את כל האיזור של הבולם (פוסט נפרד) הקושי בהגה לא נפתר

מצורף תרשים פיצוץ של עמוד ההגה

סימפטומים: ״משחק״ בגלגל הגה ימינה שמאלה, ממש קטן, אבל יש חופש.

הגה לא ממורכז לגמרי

הגה במצב ישר - סיבוב ימינה ושמאלה מתחיל חלק בסיבוב עד 20-30 מעלות, ואז מתקשה ממש, ועם הפעלת כח משתחרר, וממשיך להסתובב בקלות עד שנתקל בהתנגדות חשבתי שזה קשור למיסבי החלקה ואיזור הבולם, אבל לא. שימוש בשמן חודר על חלק מספר 10 (איך זה במוסכית מדוברת? קופלונג) פתר את הקושי בהגה. אבל ברור לי שזה תיקון זמני, השגתי מוט חדש (חלק 10) השאלה האמיתית האם אני יכול לפרק את החלק הזה בתוך הרכב , תוך כדי קיבוע ההגה כדי שלא יזוז ויהרס סליל הגה מדובר ב2 ברגים. בספר אין התייחסות, רק שליפה של כל המוט הגה.

33 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
אשר

מאפס למאה

טיפול ראשון לבד 😇😇

הקורס נתן לי את הביטחון לגשת למלאכה בעצמי,

סיכם קצר:

  1. קניתי חלפים וכלים מתאימים

  2. הרמתי את הרכב על ארבעה בוקים

  3. ביצעתי רוטציה לגלגלים

  4. החלפתי שמן פילטר בורג עם דיסקית אטימה


88 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

איזה טורקמטר לקנות?

לקראת טיפול ראשון, מה הטווח בידית המומנט שכדאי להחזיק? ואיזה דרייב? אצלי בסוזוקי ספלאש נתקלתי עד כה במומנטים נדרשים של 14-35 נ''מ

47 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

ניסיתי לעשות טיפול 10000 בדציה שלי רכב צרפתי הכל הפוך ללא גישה בקיצור כישלון חרוץ


38 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.
פרדו

מאפס למאה

סדנת טיפול שוטף

החלפת מים למערכת קירור

חסר לי קצת מים במערכת קירור מתחת לLOW במיכל עודפים, לא יודע איזה מים יש בדיוק אז החלתתי כבר להחליף הכול גם ככה צריך להחליף בקרוב


שני שאלות

  1. האם יש צורך לבצע שטיפה למערכת כדי להוציא את כל הנוזל הישן ואם כן איך בדיוק לעשות זאת


2. שאני ממלא קודם ברדיאטור עד הסוף ואז במיכל עודפים???


3. לאיפה אני מעיף את מה שהוצאתי זה סבבה לזרוק לפח?

40 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

חידה - החלפת נוזל בלמים , למה התכוון היצרן

מצורפת תמונה מספר המכונאים

אז איך אני מנקז ?


אני טוען

3-2

4-1

32 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

החלפת שמן ופילטר גיר

לאחר רכישת רכב חדש יד שניה,(מדובר באינפיניטי q50s)

מתלבט האם כדאי לבצע החלפת שמן גיר בהתחשב בכך שעם הזמן נוצרים חלקיקים קטנים מהתמסורת עצמה ובעת הפירוק עלולים להיכנס בטעות למוח גיר ולגרום בהמשך לבלאי מואץ ויחסי העברה לא טובים.. התייעצתי עם כמה מוסכים אמרו לי שלא מומלץ להחליף שמן גיר כל עוד אין תקלה. השאלה האם יש סיבה לפחד ולא לבצע באמת את הטיפול או שאין כל סיבה לפחד ולהחליף.


46 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

צינורות שמן הגה כח - הכוונה וDIY

נתחיל מתיאור מערכת היגוי כח ברכב

כמו שאפשר לראות , הבעיה היא כזו: מלבד צינור מספר 16 שאר צינורות ההיגוי כח מחוברים לצנרת ברזל שמובילה את שמן ההגה, ולכן, הצינורות גומי נמכרים רק ביחד עם צינורות הברזל לדוגמא, חלק 17, בכל קצה שלו יש צינור הגה כח (אחד למיכל שמן הגה, אחד למסרק הגה) (ליד בנד ממסופר 18, 23) . אבל הוא נמכר רק כקומפלט עם צנרת הברזל. אני צריך רק את צינורות הגומי, הם קשים אצלי האם יש לי פתרון אחר? איך אני בכלל מוודא מה צינור מתאים להוביל שמן ? האם אני צריך לכופף צינורות אחרי שאני קונה? אולי הכוונה לבעל מקצוע? אני רק רוצה להחליף את צינורות הגומי , זה כל מה שביקשתי

80 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת טיימינג

Wheel alignment diy

https://youtu.be/awOMTYDptfk?si=9T6zAdESsGSPm0At


מה יש לכם להגיד בנושא?


20 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

ניקוי מזרקי דלק -החלפת פילטר במזרק דלק - עצות לשליפת הפילטר והכנסת פילטר חדש

רקע: כבר ביצעתי את הניקוי של מזרקי הדלק ניקוי פנימי וחיצוני שלהם מה שלא הצלחתי בזמנו לעשות, זה לשלוף את הפילטר הקטן בתוך מזרק הדלק, ובעקבותיו החזרתי את המזרקים עם אותו הפילטר אין לי כלי ייעודי, מחפש טיפים סרטונים עצות הארות הערות, איך לשלוף את הפילטר הקטן הזה ואיך לדחוף את הפילטר החדש. לגבי החזרה - ראיתי שזה נעשה עם פטיש גומי ומכות קלות הבעיה שלי הייתה בשליפה שפחדתי לעשות נזק למזרק כך נראה הפילטר:

אגב כדי לא לעשות נזק , ואת זה גיליתי כמובן אחרי שעשיתי נזק יש לשמן את ה o rings על מזרק הדלק, אחרי שמחליפים אותן אחרת הן ייקרעו, ודלק ישפריץ מהמסילה כך זה נראה ללא שימון , מצורף סרטון



62 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת בלמים וציריות

אום תלוש בקורה

התכוננתי לזה רבות, נפשית פיזית כלים חומרים

הגיע היום של הטיפול הגדול.

החלפת כל הנוזלים שהמוסך (כן כן, גם של היבואן) לא החליף מאז 2014...


שם בגדי עבודה, כלים ביד אחת, בוקים ביד שניה, מטפטף בעודי בחדר מדרגות, לא ברור אם מחום או מלחץ...


קיצור, די עם הדרמה, נגיע לתכלס.


בא להוריד מיגון גחון קדמי כדי לקבל גישה לניקוזים של הדיף הקדמי והגיר.


124 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

מאפס למאה

סדנת בלמים וציריות

החלפת נוזל בלמים (ראשון ראשון ראשון ראשון)

כחלק מיישור קו של רכב שנרכש החלטתי להחליף נוזל בלמים.

אין לי מושג מתי הוחלף לאחרונה, לפי המסמכים שיש לי ביד זה היה ב2014, לפני 100קמ (וזה רכב שטופל בעיקר במוסך יבואן עד לאחרונה, אהמ אהמ).


אחרי התייעצות עם המוסכניק שלי, הוא ייעץ לא לזעזע את מערכת הבלמים עם החלפה מלאה של נוזל, אלא להחליף את מה שיש בכוס תחת מכסה המנוע ובעוד תקופה (5-10א' קמ) לבצע עוד החלפה.


כך עשיתי, קניתי דוט4 לפי ספר הרכה הרכב, קניתי מזרק ענק (18שח בבית מרקחת וסביר שאפשר למצוא בפחות) וינקתי את מה שהיה בכוס. לא עד הסוף, כדי לא לגרום לכיסי אוויר בצינורות.


ועכשיו עלו לי כמה שאלות לראש:

  1. הנוזל היה חמים, טמפרטורת פיפי כזאת, האם זה סביר? הרי זה לא שמן עם סירקולציה שדואג לפיסור חום.


93 צפיות
לא היה ניתן לטעון את התגובות
נראה שהייתה בעיה טכנית. כדאי לנסות להתחבר מחדש או לרענן את הדף.

    בוגרים

    bottom of page