top of page

טיפ מספר 2 – למה הדיזל שלי לא מתניע?

עודכן: 12 במרץ 2019

באחד מטיולי הג'יפים אליהם התלוויתי כמכונאי שדה, הרכב שלפניי נפל לתעלה עמוקה וכמעט השלים התהפכות. לאחר כמה שניות במצב הזה, מנוע הדיזל שלו דמם מעצמו.

לאחר החילוץ התפניתי לטפל בבעיית ההתנעה; אבחון קצר העלה שהשיפוע החריף איפשר לאוויר להכנס למערכת הדלק, תופעה המשבשת את פעולת המנוע עד כדי השבתה. ברוב רכבי הדיזל קיימת משאבה ייעודית לניקוז אוויר, אולם בדגם הרכב המדובר היצרן לא מצא לנכון להתקין משאבה כזו.

מה עושים במצב כזה?

יש לנקז אוויר 'ידנית' מצנרת הדלק לפני הכניסה למשאבת ההזרקה, ולאחר מכן לפי הצורך גם מהצנרת שבין המשאבה למזרקים (בחלק ממערכות ההזרקה). הבעיה נפתרה והלנדרובר המשיך בטיול כרגיל, במקום להיגרר לכביש ולסיים בהנפה מבאסת על סיפונו של גרר כמו במצעד שבויים...


אזהרה: כל התעסקות במערכת הדלק, במיוחד של מנועי דיזל, עלולה להיות מסוכנת. חובה לזהות את סוג המערכת ובהתאם להבין מה וכיצד יש לבצע. מנועי דיזל מודרניים פועלים בלחצים אולטרה-גבוהים!


לכתבה של מוביל הטיול נמרוד וידר:


כל ג'יפאי שמכבד את עצמו חייב להכיר את מערכות הרכב ולדעת לפתור תקלות בשטח; ההבדל שבין קריאה לחילוץ, גרירה למוסך ועוגמת נפש על קטיעת הטיול בפתאומיות, לבין להמשיך בטיול כמתוכנן ולהוסיף עוד מורשת-קרב על תיקון תקלה בשטח, הוא ההבדל שבין סבל לבין כיף לא נורמלי.




419 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page