top of page
  • tzalemiri

תקלה מחשמלת

עודכן: 31 בינו׳ 2021

ואללה - אתמול גיליתי שאפשר לנצח את מרפי. כן כן, ההוא של החוק המעצבן ההוא שבול מה שאת לא צריכה שיקרה - עכשיו הוא יגרום לזה לקרות..

אז עשיתי קורס מכונאות משובח וחיוני אצל Gitai Naveh סוויץ' בראש - מכונאות רכב לחובבים וזה מעולה! מלא ביטחון אני מתגלגלת לי בין עמקים וגבעות... והנה - אפילו באה איתי חברה להכיר את השומרון הנפלא! Avigail Elmaleh

עשיתי קורס שלם בעל 7 מפגשים. כלומר - הייתי בכל המפגשים חוץ מהאחד שפספסתי ועדיין לא הצלחתי להשלים... אבל נו, בסה"כ מפגש מחשמל אחד...

וכמובן אז מרפי נכנס לתמונה. או נכון יותר - מתחת למכסה המנוע - וחיבל לי ב- חשמל! שזה בדיוק היה מפגש 3, על חשמל.

בסה"כ עצרתי לרגע קט - חזרתי לרכב ו.. לא מתניע?!? מצבר חדש של ממש. וגם - אין הגיון בתגובת הרכב אחרי שהתניע יופי כל היום ואחרי נסיעה. מנסה עוד איזה פעם פעמיים, ללא כל הצלחה.

אז מה עושים?? אין מי שיתניע אותי - כי הבעיה לא במצבר... גרר?? מה פתאום! עשיתי קורס מכונאות בשביל להתקשר לגרר?? ממש לא!

אם כבר, אז את מפגש 3 המחשמל אעשה על שלט רחוק בשטח.. וכן קרה! שתיים ושימיני אחד.. ונוף יפה על שכם!

אז בטלפון קיבלתי הרצאה משובחת וגם הכוונה פרקטית - וניצחנו את מרפי. שיתמודד.


וכה אמר המומחה בענייני מכונאות: על מנת לחסוך בחיווט ברכב, הופכים את כל הרכב למינוס גדול: את הגוף ואת המנוע. תופעה שבה נוריות-אזהרה רבות נדלקות בבת אחת, אינה מעידה על התקלות הספציפיות שאותן הנוריות מייצגות - אלא על בעיית חשמל כללית. אם נעל-כבל מהודקת כמו שצריך לקוטב הפלוס של המצבר - כנראה הבעיה נמצאת במינוס; ייתכן שאחד המינוסים לגוף או למנוע קרוע, חלוד, או חצי-משוחרר. אבחון: בעזרת כבלי התנעה, ניצור מינוס חזק שעוקף\מחזק את המינוסים המקוריים על ידי חיבור פעם אחת מהמצבר אל המנוע, ופעם שניה מהמצבר אל הגוף (חלק חשוף ללא צבע מבודד) - ונבדוק אם התקלה נפתרה. אם נפתרה - אז יש לאתר את כבל המינוס הפגום או לסלול כבל מינוס חדש באופן קבוע, שיעקוף את הבעיה.

בעיות תמיד יהיו - העיקר למצוא את הדרך לעקוף אותן!



175 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page