top of page
  • zohar_28_6

ממכונאות רכב לגוף האדם וחזרה

זהר מוריס

בתפקידי כאחות, אני פוגשת אנשים רבים כל יום שצריכים עזרה ומידע לגבי תהליכים בגוף שלהם. בתור אשת מקצוע, יש לי את היכולות להסביר להם, להדריך אותם ולתת להם את המידע הכי עדכני, הכי אמין והכי מועיל. לכן היה לי כל כך חשוב להבין ולקבל את אותו המידע לגבי הרכב שלי. חוץ מהבילוי בעבודה ועם המשפחה, הרכב הוא המקום שבו ואיתו אני נמצאת מרבית הזמן והבנתי שאני לא מבינה בו שום דבר. כשאני מגיעה למוסך (למרפאה לרכבים), אין לי את הידע, את היכולות או את ההבנה איך לתפעל אותו או איך לתקן, ולצערי מרבית אנשי המקצוע אינם מעוניינים להסביר או להדריך. התחושה היא שב"מרפאה" הזאת, אין לצוות ה"רפואי" את האמינות, היעילות ולפעמים גם המקצועיות שאני כל כך מאמינה בו. בזכות "סוויץ' בראש" הצלחתי לקחת פיקוד על הרכב ולא לתת לאחרים להגיד לי מה לעשות.


בשיעורים של "סוויץ' בראש" הבנתי כמה הרכב דומה לגוף האדם:


המנוע דומה ללב במובנים רבים, פועל בסנכרון מושלם, תלוי בגורמים קריטיים ואם משהו מפסיק לעבוד, כל הרכב נפגע. פעימות המנוע, החשמל, היניקה והסניקה. כל אלו מושגים שעובדים גם בלב. לדוגמה: הלב מתמלא בדם ומכווץ אותו החוצה בעזרת זרם חשמלי שעובר בתוכו. הוא עושה זאת בסנכרון מושלם (בלי רצועת טיימינג) ואם חלק מהמערך נפגע אז או שהמנוע שלנו יפסיק לפעול או שהוא יגרום לנו להרבה בעיות.

מערכת החשמל היא בעצם מערכת העצבים. המערכת מורכבת ומסועפת, ופגיעה בחלק אחד בהחלט עלולה להשפיע על חלק אחר. אם מנתקים חלק אחד ממערכת ה"עצבים" העדינה הזו, הרכב יתפקד חלקית או לא בכלל. אפשר לדמיין פגיעה בחוט השדרה שמשתקת אדם או פגיעה בעצב ברגל שתגרום לכאבים, אבל לא תשתק.

מחשב ניהול המנוע היא המוח. המוח מאיץ, מאט ומנהל את המשאבים יותר או פחות לפי הצורך. כאשר אני ישנה, הגוף שלי עדיין עובד, המוח שלי עדיין אומר ללב שלי לפעום, לדם לזרום ולמערכת העיכול שלי לעכל ('סרק'), ואילו כאשר אני ערה ורוצה ללכת אז אני אומרת לגוף שלי ולמוח להזיז את הרגליים כדי שאגיע לאן שאני רוצה ('דרישת נהג').

מערכת הקירור, השמן ואוורור המנוע מתייחסים לכלי הדם. כלי הדם בגוף שלנו עוזרים לוויסות החום של הגוף, מעבירים חומרים חיוניים למערכות השונות וזורמים בכל חלקי הגוף. כנ"ל לגבי המערכות ברכב. המים במנוע עוזרים לוויסות החום, זורמים בין המערכות השונות, מתקררים ומתחממים בצורה מעגלית וכנ"ל לגבי השמן. אם יש מחסור בדם, הגוף לא יוכל לתפקד ומהר מאוד יפסיק לעבוד, ברכב, מחסור במים או שמן מביא לדימום מנוע והרס כמעט באותה המהירות.

המסננים השונים ברכב חשובים לא פחות מהמסננים בגוף האדם. הכליות והכבד שמתפקדים כמסננים העיקריים דומים למסננים של מערכת הפליטה והשמן. לדוגמה: כליות שאינן מתפקדות מביאות לאי ספיקת כליות ומסנן שמן שאינו תקין יביא להצטברות חלקיקים בגוף המנוע ויגרום לאי ספיקת מנוע.

הציריות הם כמובן הידיים והרגליים. צריך לשמן אותם, לתחזק אותם, לוודא שהם לא שבורים ורק אז נוכל להביא את הרכב פיזית לאן שנרצה בדיוק כמו את גוף האדם.

השלדה כמו שלד הגוף, והמרכב מקביל למערכת העור העוטפת את כל החלקים בתוך גוף האדם, שומרת עליהם ומונעת מפגיעות מבחוץ כגון פגיעה מהשמש, מהרוח ועוד.

ולסיום מערכת הפליטה, מהמערכות החשובות ביותר בגוף האדם. גם במערכת הפליטה של גוף האדם ישנה חשיבות רבה לצבע הפליטה שיוצאת. אפשר לאבחן מחלות רבות בעזרת הצבע, הטקסטורה, הקולות, הריחות, הכמות וכן הלאה. מערכת הפליטה ברכב היא גם מהמערכות החשובות ביותר וניתן לאבחן בעיות רבות במנוע בעזרת הפליטה שיוצאת החוצה, הרעשים וכו'.


כאחות בקהילה אני מבצעת טיפול 10,000 לכל מטופל. ככל שגיל האדם עולה ככה כמות הבדיקות והטיפולים נחוצים כדי למנוע בעיות רפואיות בדיוק כמו טיפולים שנתיים לרכב. בעתיד אשמח אם חובת הטסט השנתי לרכב יעבור גם לבני האדם; כך נוכל לזהות ולמנוע בעיות רפואיות בזמן ולתרום לאיכות החיים של כולנו.

יש לנו מה ללמוד מחשיבות הטיפול ברכב ולכן "סוויץ' בראש" נתן לי כל כך הרבה, השפיע עלי מאוד וחשוב כל כך לכולנו!!




463 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page