top of page

מייבש כביסה תקול?? סוויץ' בראש!

עודכן: 4 בפבר׳ 2020

אהלן חברים! אם אתם כאן כנראה שגם אתם כמוני הגעתם כדי ללמוד איך לצאת לעצמאות מוטורית. בין היתר..


רציתי לספר לכם על חוויה אישית שלי, קטנה אך מעצימה שבה אני הבנתי איך מקורס על מכונאות רכב אני בדרך לצאת לעצמאות בעוד כמה תחומים ולחסוף לא מעט כסף. ויותר חשוב, להשיג תחושת סיפוק עילאית!

אז ככה, באחת הדירות שאני משכיר התקלקל המייבש כביסה.

התופעה הייתה שלפעמים המייבש עובד חלש כזה ולפעמים אפילו לא מתחיל להסתובב. אז בתור תלמיד (סון-טו-בי בוגר..) של סוויץ' בראש, החלטתי שהפעם אני לא רץ להתקשר לטכנאי שיבוא ויתקן כרגיל, בעלות של 300-350 ש"ח לפחות.. והחלטתי לתקן בעצמי. או לפחות לנסות, מה יש לי להפסיד.. התחלתי לברר על מהות הבעיה. חבר שמתעסק בקניה ומכירה של מכונות כביסה אמר לי "זה כנראה הקבל". עדיין לא ידעתי ב100% מה זה קבל אבל אמרתי טוב, משהו שקשור לחשמל. מעולה! אנחנו בדיוק אחרי מפגש #3 על חשמל שאמנם טיגן לי את המוח אבל נתן לי הרבה בטחון בכלל לגשת למוצר חשמלי כלשהו שאני לא מכיר. אז התחלתי לברר קודם, מהו קבל - ויקיפדיה: "רכיב חשמלי בעל יכולת לאגור מטען חשמלי ולפרוק אותו".

אוקי מעולה - בדיוק כמו המצבר החמוד שלנו ברכב. כנראה זה הבוסט הראשוני שמניע את כל העניין ומשם מה שממשיך לספק חשמל זה סוג של אלטרנטור כמו ברכב. אז ביררתי על חנות שמוכרת חלפים למוצרי חשמל הגעתי לדובין בכפר סבא (ספויילר - אחלה בן אדם!) בחור בשם רועי, הבין שעדיין לא פירקתי את המייבש (או כל מכונה אחרת בחיי..) ואני לא יודע איזה קבל יש לי שם, הוא הציע לי לקחת גם 8 אמפר וגם 10 אמפר ולחזור לשלם אחרי שאפרק ואדע מה הייתי צריך. תענוג! חזרתי לדירה והתחלתי לפרק. מפה לשם פירקתי את האמא של המייבש (סתם לא להגזים פשוט הימרתי על הצד הלא נכון אז פירקתי קצת יותר ממה שהיה צריך..), גיליתי שהקבל המתוק הזה יושב לו בצד ימין של המייבש, מחובר לאלטרנטור קטן וחמוד, ממש כמו ברכב שלנו.

בקיצור לא עברו יותר מ-10 דקות (בעיקר כי הייתי צריך לאלתר לו שם סגירה לקיבוע. קבל חליפי כמובן, המקורי של פאקינג DUCATI..) והקבל היה מורכב והמייבש עובד! אחרי שסגרנו את המייבש והחזרנו למקום, עשינו בדיקה חוזרת רק כדי שלא נשמח לאיד חס וחלילה.. והופ, עובד! פיקס! איזה כיף. חזרתי הבייתה מחויך כמו ילדה.

ולא רק בגלל ה-274 ש"ח שחסכתי...


אהה.. כן, הקבל עלה 26 ש"ח..(:


בדרך נזכרתי במשפט שגיתאי זרק ככה על הדרך באמצע מפגש #2:

"כמעט כל העקרונות של מכונות בתעשייה מקופלים במכונית. ברגע שתבינו איך עובדת מכונית, תבינו איך עובד כמעט הכל.."

הקבל החדש מורכב:


534 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page