top of page
  • טל אלי

מה זה השם הזה גיתאי ומה הקשר שלו לגרוטפלצת (מבלי שהוא בכלל יודע)?

עודכן: 21 באוק׳ 2020

אחרי שמיצי עליה השלום (מיצובישי סופר לנסר שנת 97' שעמדה בחניה כחול-לבן בעוד בוקר שגרתי ונהגת לא מרוכזת ריסקה אותה טוטאל לוס) סיימה את ימיה על הכביש (ואיתי), היה לי ברור שגם ברכב הבא שלי לא יהיה מזגן. ואם כבר אין לו מזגן, אז שיהיה רכב "טיפש". הכי טיפש שיש. כזה שאפשר לתקן לבד ולא הולכים איתו למוסך. כי כולנו יודעים איזו חוויה זו ללכת למוסך (כמעט כמו לנסוע בקיץ בארצנו בלי מזגן).

תמיד אהבתי לגו, להרכיב ולבנות. תחביב שהמשיך איתי הלאה בחיי, אז החלטתי על טנדר (שיהיה מקום לזרוק בארגז מאחור את כל השטויות שאני סוחב וקונה ממקום למקום). הסתכלתי על טנדרים, 2 על 4. חבר יקר (בעל סופה) אמר לי, 'לא עדיף לך כבר 4 על 4? גם ככה אתה בטוח תכנס איתו לשטח'. כך הגעתי להיילקס שלי, הידועה בתור הגרוטפלצת. מוגבהת (ברשיון), בידלוקים, גלגלים 31 (ברשיון) ובעיקר בלי מזגן. אהה ועם מנוע גמור שדורש שיפוץ. אהה ועוד ים של בעיות.

מפה לשם, מצאתי את עצמי קונה ספר רכב, סט מפתחות מומנט ומתחיל לירות שאלות בג'יפולוג כאילו אני חתן נרגש ביום חתונתו עם קלצ'ניקוב בכפר לבנוני. מה שכן, לכל מי שלא פירק או פירקה כלי רכב בילדות יש מחסום מסוים (גם אם נהנים ממלאכת הפירוק). כי זה הרכב. וחינכו אותנו שזה רק במוסך שיודע מה הוא עושה (והרי הם אלופים שלא טועים אף פעם). וזה יכול להיות ממש מסוכן. אז כל פעם שבאתי לפרק משהו, לתקן את הדבר הזה שנראה כמו מעשנה כשמניעים, קצת חששתי.

יום אחד חיכתה לי הודעה מאיש בשם גיתאי. כשנתקלים בשם הזה בפעם הראשונה מנסים להבין מה זה?! מצד שני, בתור מי שהסביר לגרים מארצות נוכריות לא פעם שמשמעות השם שלו היא morning dew, אני לא ממש בעמדה של לתת ביקורת. באופן די בוטה הוא הציע לי לקחת קורס שייתן לי 'קצת יותר גישה למכונה הזו' ובעוד שזה היה נשמע לי מדהים- התזמון מהרבה סיבות לא אפשר. מה גם שאני סקפטי. עוד באירופה הייתי סקפטי. כמובן שבמקום להתחיל לממש את החלום שלי ולתקן את הרכב, לפתע נזקקתי לו באופן יום-יומי, והחלום של העצמאות הזו שדורש זמן וסבלנות התחלף למציאות של צורך בוער שבא לידי ביטוי במוסך אחד ומוסך אחר וסאגה של יישור קו שאינה נגמרת וכמות מזומנים שנשרפת. אהה וגם תקלות שהמשיכו לחזור.

גיתאי עם ההודעה שלו על הקורס שהופיעו בפרולוג מצאו את עצמם בחיי במערכה ב'. שבתאי ומאדים התיישרו ומצאתי את עצמי יושב בכיתה (ונהנה מאוכל מצוין בין שיחות על סלנואידים למוטות שפור) ובפעם הראשונה באמת מבין כמה המכונה הזו מופלאה.

עד כמה היא מופלאה? משפט יפה של וודי גאת'רי אומר ש'כל שוטה יכול לעשות משהו מסובך, אבל גאון עושה את זה פשוט'. המכונה הזו מופלאה בפשטותה. פשוט צריך שמישהו יעשה רגע סדר ואז ממש קל לראות את זה.



החלטתי לשים את התמונה הכי קשוחה שלה שהצלחתי למצוא אז האיכות לא משהו והתלונות הולכות לחברים עם טלפונים סינים. כן, כל פעם שאני נוסע איתה אני מרגיש כמו סער הרשע שמנסה לתפוס את בימבה הקטנה וכנראה שגם אני לא אצליח (בכל זאת היילקס עם מנוע אטמוספרי).

אני גם לא בטוח אם הכל נראה עקום בגלל מהלכי המתלה בתמונה או שזה בדרך כלל ככה....

82 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page