top of page

החלפת מצוף דלק תקול, שברולט קולורדו, זהירות עם הסיגריה!

תקופה ארוכה חיכיתי למעמד, אחרי שלושה סבבי חלקים לא מתאימים (מחו"ל ומהארץ), הורדת המיכל במוסך והחזרתו ללא מצוף מתאים ופעמיים ללא דלק במיכל (דז'ה וו לשנות ה-90 העליזות) היום הזה הגיע!



כמובן שהקדמתי בצפייה סידרתית בסרטוני יוטיוב של פירוק המיכל הספציפי וניתוק המצבר. לפרק לבד על בוקים בחניה מיכל דלק של טנדר עם נפח של 75 ליטרים (משקל וגודל של גופה ממוצעת) זה עסק קשוח, הקפדתי מבעוד מועד לעשות מתיחות, לאכול טוב ולרוקן דלק עד הסוף (ולהיתקע) כדי להפחית במשקל לאפס.


לפני שִחרור המיכל יש לנתק צנרת דלק ועודפים ולנתק את פיית המילוי מאחורי חצאית הגלגל האחורי. עוד לפני שהמיכל יורד לגמרי, תמכתי עם בוק וניתקתי את הקונקטורים (אחרי הורדת הגלגל).

כשהמיכל למטה ולצד האוטו, ואחרי דילוג שמחה קטן ניגשים למלאכת פירוק מכלול המשאבה.

יש לנקות היטב את אזור הפתיחה מחול ושאר ג'יפה שהצטברה שם עם השנים ושעדיף שלא תכנס למיכל עצמו בתהליך הפירוק. כמה מכות פטיש על טבעת ההידוק בעזרת מברג גדול והיא בחוץ (את הצנרות המחוברות לפיות המשאבה לא הצלחתי ונמנעתי מלהתעסק כי נראה עדין ומסובך להפליא, אצרף קישור ליוטיוב איך עושים את זה)

ראו לפניכם המצוף התקול (החלק שיוצא ממנו ברזל עם חלק צהוב בקצה), מחובר בקונקטור קטן בחלקה העליון של המשאבה, הוחלף בקלות בחדש והמשאבה מוכנה להכנס מחדש פנימה, עם גומיית אטימה חדשה שהגיעה עם המצוף.

לצערי בהחזרה של המשאבה, בגלל שהגומייה היתה חדשה היא ישבה לא טוב ומנעה את סגירת טבעת הנעילה, כאשר נלחמתי בסגירה נשבר סנסור לחץ הדלק שנמצא על החלק העליון - מכה רצינית שהשאירה אותי ללא מענה למהלך השבת.


אחרי בירורים וחיפוש חלקים בארץ ובחו"ל החלטתי להחזיר את מכלול המשאבה עם המצוף החדש ולהדביק את הסנסור חזרה, במקביל להזמין מחו"ל (זול משמעותית מהארץ) ולהחליף את כל מכלול המשאבה בהמשך, כן לצערי אצטרך להוריד את הגופה שוב מהאוטו...

למחרת בערב הסנסור הודבק ברוק ושאר חומרים (לא שזה ממש עזר).

בבוקר הכנסתי למיכל את המכלול (כדאי למתוח טוב את הגומייה החדשה כדי שתשב במקומה ולא תפריע)

כמובן שלא נמנע ממני מאבק החזרת המיכל אבל עם הניסיון זה משתפר. כמובן חיבור של כל הקונקטורים והצנרות וקיבוע המיכל לאוטו. ניגשתי לבדוק אם הכל עובד - מילוי כמה ליטרים של דלק טרי, יש תחילה לפתוח ולסגור את הסוויץ' כדי לתת למשאבה לדחוף קצת דלק למנוע וראו איזה פלא! עובד טוב כולל מד הדלק! ניצחון קטן לפני הניצחון המלא במערכה (כשהחלק יגיע).


* נורית מנועה נדלקה אחרי התנעה נוספת, בגדול האוטו לא מת על המשאבה הישנה והסנסור הדפוק, נאמר לי כבר שהאמריקאיות קצת רגישות כשקצת לא נוח להן...


איך לנתק צנרת דלק טיפוסית (רכב אמריקאי):



174 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page