הפוסט פה הוא המשך של הפוסט בפורום פתרון תקלות, ממליץ ללכת לראות שם.
כאן מעכשיו אעדכן ואשאל שאלות ואם יש לכם מוזמנים גם לשאול😄
פוסט התקדמות ועדכון😄 (שאלות בסוף).
אז לצערי אין לי גישה כל הזמן לרכב כמו שציינתי, והעבודה היא מתמשכת ואיטית.
ראש המנוע שנמצא אצלי בבית- פורקו הקאמשאפטים שנראים בסדר, כל הברגים נוקו כנ"ל גם לתרמוסטט (הוזמן חדש, אבל בכל מקרה ניקיתי בשביל השטיפה הכוללת שאעשה איתו לנוזל הקירור שבמנוע ולא עם התרמוסטט החדש). חולץ השסתומים הגיע אלי ובקרוב אפרק את כל השסתומים, אעשה ניקוי יסודי לראש, וארכיב את השסתומים החדשים (הוזמנו גם שסתומי יניקה).
בלוק המנוע שנמצא בתוך הרכב- משטח הבלוק והבוכנות נוקו😄
סדר הפעולות היה כזה: ניקוי משטח הבלוק עם סנט מוריץ (מסיר שומנים ופיח קר) ומברשת שיניים, כנ"ל גם הבוכנות (העלאה לtdc וניקוי). לאחר מכן עם להב סקרייפר (או סכין גילוח) על המשטח עצמו (ולא על הבוכנות!) בזהירות להוריד את שאריות האטם וניקוי (אצלי הבלוק מברזל יצוק, במקרה שהוא מאלומיניום לא מומלץ עם להב סכין, אלא עם סקרייפר פלסטיק). לאחר מכן ניקוי קצר עם ספריי לניקוי בלמים ושיוף מסוכך בשמן (wd40) עם ספוג על המשטח ווידוא שהבלוק חלק.
חשוב לציין שכדאי לסתום את מעברי השמן ומעברי נוזל הקירור, וכנ"ל לסתום בצורה מסוימת את השטח הדק בין הבוכנה לצילינדר (למשל בעזרת חוט). אני לא הקפדתי יותר מדיי על כך מכיוון שאני אעשה שטיפה לנוזל קירור ולשמן המנוע, ובין הבוכנות והצילינדרים אני ניקיתי עם לחץ אוויר ונוזל בלמים וסובבתי את הקראנק וראיתי שלא נשארו לכלוכים. כמובן שהשתדלתי שלא ייכנסו לכלוכים למעברים. עוד חשוב לציין שהבוכנות מצופות בחומר שעוזר למנוע מעבר חום, לכן לא לנקות עם דברים חדים או קשים (וגם לא לשייף).
מצרף תמונות של ההתקדמות בבלוק המנוע:
לפני הניקוי הראשוני תוכלו לראות בתמונות בפוסט הראשון, זה אחרי הניקוי הקל הזה ולפני הסנט מוריץ👇
אחרי סנט מוריץ ולפני שיוף👇
לאחר שיוף👇
כל ה"לכלוך" שכביכול רואים על הבלוק זה רק כתמים שנוצרו מהאטם, הכל חלק לגמרי.
קודם כל אם יש למישהו הערות/הארות אשמח לשמוע!
כמה שאלות:
1. אם אני מתכנן להשאיר את הבלוק לא מורכב תקופה קצרה כדאי למרוח אותו קצת בשמן נכון? כמובן שהוא מכוסה בשקית זבל ושהמכסה מנוע סגור.
2. לגבי TDC, כדי להחזיק את בוכנה 1 בTDC יש חור קטן בין הבלוק לגלגל תנופה ובגלגל תנופה יש גם חור קטן, שנמצא מול החור השני רק בTDC, והכנסתי שם ביט קדיחה שיחזיק את זה. העניין הוא שאני לא בטוח האם בוכנה 1 נמצאת בין פליטה ליניקה או בין דחיסה לעבודה וזכור לי שזה משנה לחיישן. אני צודק או טועה? האם חיישן הקראנק הוא חיישן "טיפש" שיודע רק אם הבוכנה למעלה או למטה ואז חיישן הקאמ הוא זה שתפקידו להבין באיזה מקטע המנוע או שגם חיישן הקראנק הוא "חכם" ויודע באיזה מקטע הוא? כשאני חושב על זה בעצם אין לי דרך לדעת בכלל באיזה שלב הבוכנה חוץ מאן היא למעלה או למטה.
אם יש למישהו שאלות אשמח לענות. תודה לכולם!
מעניין מאוד תודה על השיתוף.
לפי דעתי כן חושב שזה ימנע לחות וכו
אשמח גם לדעת מה עושים במצב כזה..
שעושים טיימינג יש תיאום בין הקאם לקראנק אבל מה עושים במצב שפירקנו גלגלי שיניים והכל🤔
המשך קטן😄
בנוגע לשאלות בסוף הפוסט הקודם, שמתי קצת wd40 על הבלוק, עד שאגיע אליו שישמור עליו, ולגבי tdc לאחר בדיקה עם chatgpt זה בהחלט כמו שחשבתי, חיישן הקראנק הוא חיישן "טיפש" שיודע רק מיקום בוכנה ולא מחזור עבודה, אז אני אחלה.
היום התקדמתי קצת עם הראש מנוע לאחר שהגיע מכווץ קפיצי השסתומים.
נראלי ששסתומי הפליטה קצת עקומים, ממש טיפ טיפה😆😉
זה 👆 השסתום הראשון, עם כל החלקים שלו.
ולהלן 👇 תצוגת תכלית😅
חמודים ביחד.
ולהלן 👇 שסתום יניקה אחד (לא הספקתי להגיע לשאר).
הוא נראלי ממש טיפה עקום (ופה אני מתכוון ברצינות), לא כ"כ רואים את זה בתמונה. בכל מקרה הזמנתי גם שסתומי פליטה וגם יניקה.
מובילים השתומים נראים בסדר, אבדוק יותר לעומק את כולם כשאסיים לפרק את כל השסתומים.
אם מישהו מעוניין בסרטונים והסברים קצת יותר מפורטים תכתבו פה. אם יהיה היענות ורצון אני אשתדל להסביר יותר.
נתראה בפעם הבאה😄