בשעה טובה כמעט סיימתי. החלפת מנוע v6 לרכב 4×4 גדוללל.
לא אבלבל את המוח רק אציין מסקנות שלמדתי מהתהליך:
1. נכנסתם למוסך ? תבדקו אחריו! כולנו בני אדם וכולנו טועים. לי טיפול קטן( מדחס מזגן) עלה במנוע יקר, ולא נדבר על שעות עבודה רבות.
2. תזהרו מעקיצות בתחום החלפים לרכב( מנועים, גירים וכו') אותי עקץ צדיק מדובאי שיש לו יעני חברה מסודרת בארץ(הלכה המקדמה): תפגשו את האדם ותראו את המקום שבאמת קיים. עדיף מנוע שכבר בארץ ותוכלו לראות ולבדוק לפני, ולא משהו שמיבאים לכם במיוחד.
3. שום דבר לא עובר חלק. יש הרבה בלתמים בדרך. צינורות קרועים, פלסטיק שנשבר, נזק שגרמתם בפירוק ונדרש להזמין חלק. תתכוננו להשבתת הרכב לתקופה. תמצאו דרך להתנייד.
4. נדרש מקום טיפול, ציוד הרמה וכלי עבודה מלאים מכל סוג, תלוי בסוג ומורכבות הרכב.
5. תצלמו הרבה תמונות לפני כל פירוק ותשמרו במקום שלא ימחקו, זה הרבה יותר מהיר ונגיש מספר רכב או סרטוני יוטיוב. Service manual חובה חובה.
6. תתייעצו עם בעלי מקצוע בדרך. זה היום יום שלהם וסביר שנתקלו בבעיה שתציגו כמה פעמים.
7. אמנם זה לא קל, ציפורניים שחורות, אבל זו חוויה מדהימה שזכיתי לעבור, לומדים הרבה על הרכב, מקבלים ביטחון, מבינים את כל חלקי הרכב המכנים והחשמלים.
8. נצלו את הנגישות כדי ללפלפ את כל כבלי החשמל עם לפלפ יעודי, וחלקים באיזורים חמים עם לפלפ אלומיניום, צינורות עייפים להחליף. הנגישות כשהכל פתוח לא תהיה עוד פעם. תזכרו שהרכב שלכם, אתם לא מוסכניקים שרוצים לסיים מהר.
9. לסיכום. אין כמו ההרגשה לפני ההנעה, אחרי 4 פעמים שהכנסתי והוצאתי את המנוע לגיר ועוד 5 פעמים שפירקתי שוב והרמתי מרכב.... בודק שהכל חובר כמו שצריך... סוויץ קטן ומניע. תענוג שמי שלא בקטע לא יבין.
בסוף הכל לטובה. בזכות המנוע שהלך זכיתי לעבור את הקורס של "סוויץ בראש". לסגור חור עמוק בהשכלה ולקבל ביטחון. תודה לגיתאי

צינור חזרת מים שלא הוחזר למקום לאחר טיפול, גרם למאוורר לשפשף אותו עד קריעה ולאיבוד מים לרצפה (לא הרחתי ולא ראיתי כלום לצערי)....והלך מנוע$$$
הורדת המרכב לאחר כל הניתוקים לצורך גישה לגיר ולמנוע. בפירוק המנוע הייתי צריך להרים את המנוע והגיר באלכסון כדי להמנע מפירוק הקולר שמן שמפריע לשליפה
כאשר הכנסתי בפעם הראשונה את המנוע לגיר חיברתי בטעות את התוף מומנט(torque) למנוע. צריך לחברו לגיר, יש לו מגרעת מדוייקת לשם הוא נכנס ורק אז לחבר את המנוע
עוד תמונות בבקשה , מרתק
אלוף!
הוצאת הצמה בצורה זהירה היתה כדאית. אומנם קיבלתי את הצמה עם המנוע אך הקונקטורים של החלקים אחרי המנוע לא התאימו. לכן ליפפתי מחדש את הצמה הישנה והרכבתי במקומה.
זה המנוע לאחר שהוצא מהרכב, פורקו ממנו חלקים ומשאבות שהושלמו למנוע החדש.
כך לאחר הרכבה כללית הנעה ראשונית, מילוי נוזלים, ניקוזי אויר, נסיעת מבחן
מחשב התריע על זרימת אויר מהטורבו. בדקתי נזילות בצינורות מהטורבו ואליו. בסוף בלית ברירה בדקתי את הegr. נתתי 12v חיצוני והחבר לא זז. גם אחרי ספרי קרבורטורים. נאלצתי לקנות חדש בעלות 600 ש"ח גישה קשה...דרשה ממני לחתוך מפתח ולרתך בזוית, כדי לא לפרק יותר מידי חלקים. אבל עובד והתקלה נעלמה
בהמשך אחרי שהעברתי את הרכב טסט עם המנוע החדש, הרכב התחיל לגמגם. עד שנעצר אחרי שפרץ צינור סולר. אז התגלו שרשרת תקלות מה שהפתיע אותי כי ציפיתי לתקלה אחרת, אבל כבר החלפתי הכל. מתברר שאחרי שסולר יושב תקופה ממושכת במיכל איכות הסולר נפגעת מאוד וגם מצטברים אדי מים. היה עדיף לי כבר לשטוף את המיכל כשמרכב הרכב היה בחוץ.
משאבת סולר במיכל לא תפקדה באילוץ מתח חיצוני. קניתי חלופית ניקיתי את הפילטר שלה. אילצתי מתח ועבדה
כשניסיתי להתניע אחד הריליים מהכרטיס לא תפקד. עברתי על הpcb עד שהבנתי שהאפס של הריליי מנותק. פרמתי את הצמה ומצאתי את הנתק.
משהו לא הסתדר לי בחיבורי צנרת הסולר, היא לא תאמה את השרטוט. לצורך זיהוי הצינורות, ניתקתי ונעזרתי בבן שלי שנתן לי לחץ אויר עד שזיהיתי את כל הארבע צינורות. שיניתי צנרות, והכל חזר לחיים. עדיין לא ברור לי איך עבד אם המשאבה דחפה לכיוון הקניסטר, יתכן שיש משם חזרה כלשהי שפספסתי.
גם שסתום בקרת חזרה נסתם מהלכלוך וזה מה שגרם לפיצוץ צינור הסולר. ניקיתי אותו עם הרבה ספרי קרבורטורים, והסתדר. ניתן לראות אותו בפרט מס 3
תקלה אחרונה חמה מהתנור. התרעה על נורת 4wd, כל פעם שאני מניע הכל בסדר, ואיך שאני מתחיל לנסוע הנורה נדלקת. ניצלתי את זה כבר להחליף נוזלים בגיר, טרנספר ודיפרנציאלים. לא עזר. לפי שיטוט ברשת כולם מפנים לחיישן מצב בטרנספר. בעודי זוחל כדי לבדוק את החיבור של הגשש. ראיתי שבגלל שלא קיבעתי את הצמה כמו שצריך היא השתפשפה בדרייב שאפט. כרגע נראה לי שזה הגורם, אני לפני השיפוץ, ומקווה לטוב...
אחרי התיקון של הצמה. אכן נפתרה הבעיה. מזל גדול שהקצר לא פגע במחשב גיר