בשעה טובה כמעט סיימתי. החלפת מנוע v6 לרכב 4×4 גדוללל.
לא אבלבל את המוח רק אציין מסקנות שלמדתי מהתהליך:
1. נכנסתם למוסך ? תבדקו אחריו! כולנו בני אדם וכולנו טועים. לי טיפול קטן( מדחס מזגן) עלה במנוע יקר, ולא נדבר על שעות עבודה רבות.
2. תזהרו מעקיצות בתחום החלפים לרכב( מנועים, גירים וכו') אותי עקץ צדיק מדובאי שיש לו יעני חברה מסודרת בארץ(הלכה המקדמה): תפגשו את האדם ותראו את המקום שבאמת קיים. עדיף מנוע שכבר בארץ ותוכלו לראות ולבדוק לפני, ולא משהו שמיבאים לכם במיוחד.
3. שום דבר לא עובר חלק. יש הרבה בלתמים בדרך. צינורות קרועים, פלסטיק שנשבר, נזק שגרמתם בפירוק ונדרש להזמין חלק. תתכוננו להשבתת הרכב לתקופה. תמצאו דרך להתנייד.
4. נדרש מקום טיפול, ציוד הרמה וכלי עבודה מלאים מכל סוג, תלוי בסוג ומורכבות הרכב.
5. תצלמו הרבה תמונות לפני כל פירוק ותשמרו במקום שלא ימחקו, זה הרבה יותר מהיר ונגיש מספר רכב או סרטוני יוטיוב. Service manual חובה חובה.
6. תתייעצו עם בעלי מקצוע בדרך. זה היום יום שלהם וסביר שנתקלו בבעיה שתציגו כמה פעמים.
7. אמנם זה לא קל, ציפורניים שחורות, אבל זו חוויה מדהימה שזכיתי לעבור, לומדים הרבה על הרכב, מקבלים ביטחון, מבינים את כל חלקי הרכב המכנים והחשמלים.
8. נצלו את הנגישות כדי ללפלפ את כל כבלי החשמל עם לפלפ יעודי, וחלקים באיזורים חמים עם לפלפ אלומיניום, צינורות עייפים להחליף. הנגישות כשהכל פתוח לא תהיה עוד פעם. תזכרו שהרכב שלכם, אתם לא מוסכניקים שרוצים לסיים מהר.
9. לסיכום. אין כמו ההרגשה לפני ההנעה, אחרי 4 פעמים שהכנסתי והוצאתי את המנוע לגיר ועוד 5 פעמים שפירקתי שוב והרמתי מרכב.... בודק שהכל חובר כמו שצריך... סוויץ קטן ומניע. תענוג שמי שלא בקטע לא יבין.
בסוף הכל לטובה. בזכות המנוע שהלך זכיתי לעבור את הקורס של "סוויץ בראש". לסגור חור עמוק בהשכלה ולקבל ביטחון. תודה לגיתאי

אחרי התיקון של הצמה. אכן נפתרה הבעיה. מזל גדול שהקצר לא פגע במחשב גיר